אחד הדברים החשובים ביותר כדי לקבל חוויית קנייה טובה באלי אקספרס, הוא לדעת איך לבחור את המוכר הנכון. כמו שאתם בטח יודעים, לעיתים יש מוכרים רבים ומגוונים שמוכרים את אותם המוצרים. לכל המוכרים האלה לעיתים יש את אותם הספקים ואותה הסחורה בדיוק, אבל ההבדל הוא בהתנהלותם מול לקוחות, ולאו דווקא בטיב הסחורה (למרות שגם זה חשוב מאוד). המדריך השלם שלנו לאיך לבחור מוכר באלי אקספרס יעשה לכם סדר.
למה בכלל צריך לקנות ממוכר אמין?
כפי שכבר ביססנו, הסחורה לעיתים זהה, אבל התנהלות המוכרים יכולה להיות שונה לחלוטין. יש כאלו שמספקים זמני משלוח ארוכים יותר, או קצרים יותר לחילופין. יש מוכרים שמציעים החזרות וזיכויים, וכאלה שהרבה יותר קשוחים במדיניות שלהם. חשוב מאוד לבחור מוכר שיתאים לציפיות ולצרכים שלכם. אם אתם צריכים את המוצר בהקדם, יכול להיות שזה יהיה פרמטר מאוד חשוב מבחינתכם, אבל מישהו שיכול להתפשר על זמן הגעת מוצר יעדיף לשלם קצת פחות אצל מוכר שלא מציע משלוח מהיר.
אז, איך מזהים מוכר אמין באלי אקספרס?
חפשו חנויות עם תווית Top Brand
התווית הזו מתייחסת לאיכות המוכר, כמות המשוב החיובי שהוא קיבל, וסטטוס האימות שלו באלי אקספרס. מוכר עם התווית הזו בהכרח יהיה מוכר מאומת. רכישה מחנות בעלת תווית כזו מבטיחה לך כי אתה רוכש ישירות מחנות מוכרת לעליאקספרס או ספק רשמי. הסבירות לבעיות בהזמנה ממוכר שכזה היא נמוכה ביותר. המענה שלהם בדרך כלל מהיר, ויעיל.
אחוז חוות דעת חיוביות על חנויות
אם תשתהו עם העכבר על איזור המשוב בנתוני המוכר, יפתח חלון שמציג את התפלגות הציון של אותו המוכר או החנות. באליאקספרס מציינים את אחוז ממוצע הציונים שהחנות או המוכר קיבלו בכל פרמטר, האם הפריט היה כמתואר, תקשורת עם המוכר, ומהירות המשלוח. יהיו כאן גם פרטים נוספים כמו מיקומו הפיזי של המוכר, הזמן שהחנות פתוחה באלי אקספרס, ודרך ליצור קשר.
פרטים נוספים שכדאי לשים לב אליהם הם מספר העוקבים של החנות, ואחוז המשוב החיובי. ההמלצה שלנו היא לרכוש רק מחנויות עם משוב חיובי מעל 90%. מספר העוקבים של החנות הוא מדד לעניין שהחנות מעוררת אצל רוכשים. טוב לכם לדעת כמה אנשים חוזרים ומתעניינים במוצרים, כי ככל שיש יותר מהר, כנראה שיש סיכוי גבוה יותר שהסחורה תהיה טובה.
חוות דעת קונים ומספר מכירות של פריט
חשוב לזכור להסתכל גם על רמת הפריט עצמו כאשר אנחנו ניגשים לקנות מהמוכר. מה הביקורות אומרות? האם הפריט נשלח כמתוכנן? מה רמת ההתאמה של הפריט לתיאור שבאתר? האם הקונה מרוצה או לא, ומאיזו סיבה במיוחד? קונים אחרים הם לעיתים קרובות מקור מידע אמין היות והאינטרס שלהם אינו נעוץ ברווח אישי.
פריט שנמכר מספר רב של פעמים עם מעט ביקורות עלול לעורר חשד, אבל שימו לב כי קונים רבים לא מטריחים את עצמם עם השארת משוב חיובי כאשר הם מרוצים, הם פשוט ממשיכים הלאה בחייהם. אנחנו לא נוהגים כצרכנים לתרום מזמננו ללא תמורה או תמריץ. לכן, לא תמיד היעדר ביקורות חיוביות הוא סממן לבעיה כלשהי עם המוכר או הפריט.
איך ליצור קשר עם מוכר באלי אקספרס
תמיד עדיף ללכת על בטוח, לכן אם יש לכם שאלות, פנו למוכר. המוכר יעדיף לענות לכם ולתאם ציפיות מראש, בין אם מדובר בבקשה מיוחדת, או דבר מה שאינו ברור לכם, המוכר יעדיף לענות לכם על פני קבלת משוב שלילי. מוכרים טובים (כמו אלו שציינו פה) ימנעו ממשוב שלישי עד כמה שניתן, ולכן יטו יותר להיות קשובים לשאלות של קונים חדשים ומתנדנדים בדעתם אם לרכוש מהם.
צרו קשר באמצעות פונקציית המייל הפנימית למערכת של אלי אקספרס, המסומנת במעטפה והכיתוב "פנו למוכר" או באנגלית "CONTACT SELLER".
מה לעשות אם אני חושד שמוכר רימה אותי
אם עקבתם אחרי המדריך, עשיתם כל שביכולתכם כדי להימנע מרמאים ובני בליעל אחרים. אך אם אתם לא מרוצים מכל סיבה שהיא או חושדים שרימו אתכם, תוכלו לפתוח סכסוך עם המוכר באמצעים הרשמיים של אלי אקספרס. כמובן שאנחנו ממליצים קודם לכן ליצור קשר עם מוכר ולנסות לפתור את העניין ישירות. השתמשו באפשרות לפתוח סכסוך אך ורק כאמצעי אחרון.


להגיב על אלי אקספרס מתחת ל10 דולר – כל מה שאפשר ששווה איכותי ואשכרה זוללבטל