איך לבקש החזר או לבצע החזרות באלי אקספרס

close up photo of iphone tempered glass

דאגות כלליות בנושא החזרים באלי אקספרס

אלי אקספרס הוא שוק מקוון המאפשר לקונים לרכוש מוצרים ישירות ממוכרים ברחבי העולם. כאן גם נסביר איך לבקש החזר באלי אקספרס. מדיניות ההחזר וההחזרה של החברה עשויה להשתנות בהתאם למוצר ולמוכר הספציפיים. אך יש כמה הנחיות כלליות החלות על רוב הרכישות שבוצעו בפלטפורמה.

אחד החששות העיקריים של קונים באלי אקספרס הוא הסיכון בקבלת מוצר פגום או שבור. במקרה זה, הקונים יכולים לבקש החזר או להחזיר את המוצר להחלפה. התהליך הספציפי לבקשת החזר או החזרה יהיה תלוי במדיניות המוכר ובסוג המוצר שנרכש. חלק מהמוכרים עשויים להציע החזרים או החלפות כמובן מאליו, בעוד שאחרים עשויים להפעיל מדיניות מחמירה יותר.

דאגה נוספת לקונים באליאקספרס היא הסיכון של אי קבלת המוצר כלל. אם קונה לא מקבל את ההזמנה שלו, הוא יכול לפתוח מחלוקת עם אלי אקספרס כדי לבקש החזר. במקרה זה, אלי אקספרס עשויה לחקור את הנושא ולקבוע האם החזר כספי מתאים.

בסך הכל, הדאגה העיקרית של קונים באלי אקספרס היא הסיכון שלא לקבל את מה ששילמו עבורו. כדי להפחית סיכון זה, חשוב לקונים לעיין בקפידה במדיניות ובדירוגים של המוכר לפני ביצוע רכישה. כדי להימנע מבעיות כאלו, מומלץ לקרוא את המדריך לבחירת מוכר באלי אקספרס. זה גם רעיון טוב לתקשר ישירות עם המוכר אם יש בעיות כלשהן עם המוצר או אם לקונה יש שאלות או חששות.

איך לבקש החזר באלי אקספרס

כדי לבקש החזר באלי אקספרס, בצע את השלבים הבאים:

  1. היכנס לחשבון אלי אקספרס שלך ועבור לעמוד "ההזמנות שלי".
  2. מצא את ההזמנה עבורה ברצונך לבקש החזר ולחץ על כפתור "הצג פרטים".
  3. בעמוד פרטי ההזמנה, לחץ על כפתור "פתח מחלוקת".
  4. בחר "בקש החזר" כסיבה למחלוקת.
  5. מלא את הטופס עם פרטי הנושא והעלה את כל המסמכים או התמונות הרלוונטיים.
  6. שלח את הטופס והמתן עד שהמוכר יגיב.

חשוב לציין שתהליך בקשת ההחזר באליאקספרס יכול להשתנות בהתאם למדיניות המוכר ולסוג המוצר הנרכש. ייתכן כי למוכרים מסוימים תהיה מדיניות מחמירה יותר, או שהם עשויים לדרוש את החזרת המוצר לפני מתן החזר. מומלץ לעיין היטב במדיניות ובדירוגים של המוכר לפני ביצוע רכישה, וליצור קשר ישיר עם המוכר אם יש לך שאלות או חששות.

איך לבצע החזרת מוצר באלי אקספרס

כדי להחזיר פריט שנרכש באלי אקספרס כקונה, בצע את השלבים הבאים:

  1. היכנס לחשבון אלי אקספרס שלך ועבור לעמוד "ההזמנות שלי".
  2. מצא את ההזמנה עבורה תרצה לבקש החזרה ולחץ על כפתור "הצג פרטים".
  3. בעמוד פרטי ההזמנה, לחץ על כפתור "פתח מחלוקת".
  4. בחר "בקש החזר/החזרה" כסיבה למחלוקת.
  5. מלא את הטופס עם פרטי הנושא והעלה את כל המסמכים או התמונות הרלוונטיים.
  6. שלח את הטופס והמתן עד שהמוכר יגיב.

התהליך הספציפי לבקשת החזר על אלי אקספרס יכול להשתנות בהתאם למדיניות המוכר ולסוג המוצר הנרכש. למוכרים מסוימים עשויים להיות מדיניות מחמירה יותר, או שהם עשויים לדרוש שהמוצר יוחזר במצב מסוים לפני מתן החזר כספי.

לוגו של אתר אלי אקספרס וקישור לאתר מתוך כתבה על איך לבקש החזר באלי אקספרס
לחץ כאן או על התמונה כדי להתחיל לקנות באלי אקספרס בעברית

21 תגובות על “איך לבקש החזר או לבצע החזרות באלי אקספרס”

  1. לאחר קבלת האישור להחזרה מה עלי לעשות מה לציין על גבי החבילה למשל כתובת ואו מספר הזמנה

    1. תמונת פרופיל של דורון - סוקר מוצרים בכיר
      דורון – סוקר מוצרים בכיר

      היי! תודה כל התגובה והשאלה המצויינת. מומלץ לציין כל פרט מזהה אפשרי של החבילה מבחוץ, כמו השולח, הנמען, שם המוכר שאליו מחזירים ומספר ההזמנה. בהצלחה!

  2. היי, כשאני מחזירה פריט בעלי אקפרס זה עושה 2 אופציות בחירה: החזר כספי בלבד או החזרה והחזר כספי. מדובר בנעליים שלא תואמות למידה שלי כלל. מה אני צריכה לבחור? ואם בטעות לחצתי על החזר כספי בלבד, מה זה אומר? האם אפשר לשנות את זה?

    1. תמונת פרופיל של דורון - סוקר מוצרים בכיר
      דורון – סוקר מוצרים בכיר

      היי שניר, אפשר לפתוח מחלוקת מול החנות באמצעות נציג אלי אקספרס בצ'אט. בדרך כלל, לא ידרשו החזרה של המוצר, אבל יתכן וכן. לעיתים החזרת המוצר יקרה ולכן לא מבקשים זאת. הכי נכון יהיה לפנות לחנות ולבקש החלפה. השאלה העיקרית היא האם ביצעת טעות בהזמנה או אם קיבלת מוצר לא נכון? אם הטעות היא שלך, סיכוי גדול שלא יסכימו לזכות, אולי להחליף מתוך רצון לשמור על דירוג גבוה. אם הטעות היא שלהם, נציג שירות של אלי אקספרס ידאג לך למוצר נכון, או כספך בחזרה ברוב המקרים.

      1. תמונת פרופיל של ישראל קנדל

        שלום!
        פתחתי "מחלוקת" וקיבלתי תשובה. כתבו שאחזיר את המוצר עד 9 למרץ ואקבל החזר גם על המוצר וגם על המשלוח. לכאורה הכל טוב ויפה. אבל הכתובת שכתבו להחזרה נראית לי משונה:

        Address for return
        IL1 00000 / Hagilboa St,Airport City / Airport City Airport City IL 7010000

        שתי שאלות לי:
        א. הכתובת נראית לי לא לעיניין. מה אני מפספס פה? לא נראה לי שבדואר בכלל יקבלו חבילה עם כזו כתובת.
        ב. הם מבקשים שארשום להם את ה return tracking number. מאיפה אני מקבל את המספר הזה?

        תודה
        ישראל

      2. תמונת פרופיל של דורון - סוקר מוצרים בכיר
        דורון – סוקר מוצרים בכיר

        א. היי ישראל, הכתובת שרשמת היא הכתובת של המחסן שלהם באירפורט סיטי – נתב"ג.

        ב. לאחר שבקשתך להחזרה בחינם התקבלה על ידי ספק המוצר, תראה את האפשרות 'קבל מספר מעקב חינם להחזרה' בעמוד הבקשה. לחץ על הכפתור והמתן עד שהמערכת תיצור את תווית ההחזרה החינמית. לפעמים זה עשוי לקחת כמה דקות וייתכן שתרענן את הדף לאחר מכן. סבלנותך תוערך.

        לאחר שהתווית מוכנה, תראה שמספר המעקב יתמלא במחלוקת באופן אוטומטי.

        אנא עיין בשלבים הבאים כדי לבצע את המשלוח חזרה:

        1. הורד והדפס את תווית החזרה בחינם;

        2. ארוז את החבילה המוחזרת שלך בצורה מאובטחת והדבק את תווית ההחזרה בחינם על האריזה החיצונית;

        3. ודא כי בסניף הדואר יסרקו את תווית ההחזרה בחינם, ושלח את החבילה שלך.

      3. היי דורון.
        איך מבצעים החזר כספי אם הזמנתי אך לא דרך חשבון?

      4. תמונת פרופיל של דורון - סוקר מוצרים בכיר
        דורון – סוקר מוצרים בכיר

        היי שירן,

        אם לא ביצעת הזמנה דרך חשבון מוכר אלא מזדמן, יש לפנות לתמיכה ישירות עם מספר ההזמנה, שם וכתובת.
        מומלץ להימנע מכך בעתיד היות וזה מסבך את כל ההתקשרויות העתידיות וכמו כן החשבון שלך לא צובר היסטוריה ומוניטין.

  3. […] התחרטתם? רוצים להחזיר? קראו עכשיו את המדריך שכתבנו על החזרות באלי אקספרס […]

    1. תמונת פרופיל של ישראל קנדל

      הי דורון!
      תודה על התשובה. אבל הבעיה שעדיין קיימת היא שאין שום ‘קבל מספר מעקב חינם להחזרה’! להיפך! הוא מבקש ממני מספר מעקב. נפתחת לי חלונית שם אני אמור לציין מי הגורם שדרכו אני שולח את החבילה, ואז יש מקום בו עלי למלא מספר מעקב. לא מצליח להדביק פה את צילום המסך של כל ה"מחלוקת". אבל בטוח שאין לי שם מספר מעקב. האם יכול להיות שאני מקבל בדואר מספר מעקב, וזו כוונת הספק?

      1. תמונת פרופיל של דורון - סוקר מוצרים בכיר
        דורון – סוקר מוצרים בכיר

        היי ישראל, לצערי ללא צילום מסך לא אוכל לעזור יותר לעומק.
        כדאי לפנות לשירות הלקוחות של אלי אקספרס או למוכר ישירות כדי לישב את המחלוקת.
        אני בטוח שתמצא כי המענה האנושי בצ'אט של אלי אקספרס יעיל מאוד.

        בהצלחה ישראל!

  4. […] התחרטתם? לא מרוצים? קראו את הכתבה שלנו על החזרת מוצרים באלי אקספרס […]

  5. היי
    ביצעתי הזמנה ועד שהדיעה לדואר כבר קניתי בארץ,
    במידה ולא אאסוף את החבילה אקבל החזר כספי
    או שעדיף לאסוף ולבקש להזיר ואז יעלה לי משלוח?

    1. תמונת פרופיל של דורון - סוקר מוצרים בכיר
      דורון – סוקר מוצרים בכיר

      היי שולמית! תודה שלקחת את הזמן לשאול את השאלה.
      בגדול, אלי אקספרס לא מחזירים כסף בגין חרטת לקוח.
      אי איסוף אינה מזכה בהחזר כספי, היות ואלי אקספרס והמוכר יכולים לדעת מה עלה בגורל החבילה לפרטי פרטים.
      אם קנית מקונה שיש לו תנאי החזרה מקלים, ניתן לבצע את ההחזרה, תמורת זיכוי כספי.
      יש לציין שעלות ההחזרה לא תהיה חינמית כמו החזרה בגין שבר או קלקול.

      בקצרה, אם מדובר בפריט זול, שעלותו עד כמה עשרות שקלים, לא כדאי להתעסק עם ההחזרה. רק הטרחה ועלות המשלוח יעלו לך יותר.
      ההמלצה שלנו היא לנסות למכור אותו ביד 2 או בפייסבוק מרקטפלייס, ולהבא, לשלם על משלוח מהיר יותר, או להיעזר בסבלנות 🙂

  6. היי
    הזמנתי פריט וטעיתי במידה שרציתי,
    מה יהיה התהליך?

    1. תמונת פרופיל של דורון - סוקר מוצרים בכיר
      דורון – סוקר מוצרים בכיר

      היי חיה,

      התהליך תלוי במוכר שהזמנת ממנו. אם מדובר במוכר עם אחריות CHOICE של אלי אקספרס (תג צהוב עם V שחור עליו) אז תוכלי להחזיר ולהחליף מידה בחינם, לאחר צ'אט עם המוכר. אם מדובר במוכר ללא אחריות, רוב הפעמים יסכימו להחליף לך את הפריט, אבל ההחזרה לא תהיה בחינם.
      אם מדובר בפריט זול, עדיף פשוט להזמין חדש מאשר לשלם על ההחזרה.
      אם מדובר בפריט יקר, יש לבצע החזרה והחלפה, הכל נעשה בקלות בצ'אט ידידותי עם המוכר.

      אם המוכר לא יסכים לבוא לקראתך, ניתם לערב נציג שירות של אלי אקספרס, אבל זה מקרה קיצון נדיר.
      בהצלחה!

      1. היי דורון
        הזמנתי עמדת טעינה לרכב חשמלי
        ושהגיעה לארץ נדרשתי לשחם 784₪
        מיסים אחסון ועוד
        האם אני יכול לא לקבל את החביל ולחזיר למוכר
        האם יזכה אותי בכסף ששלמתי?

      2. תמונת פרופיל של דורון - סוקר מוצרים בכיר
        דורון – סוקר מוצרים בכיר

        שלום רב,
        לאחר ביצוע הקנייה, המוכר אינו אחראי לעלויות הנוספות המושטות על הקונה.
        תוכל להחזיר את המוצר רק בהינתן טענה תקפה להחזרה.

        בברכה,

        דורון

  7. […] בדקו את מדיניות ההחזרה: לפני הקנייה, חשוב לבדוק את האפשרות להחזרה או החלפה במקרה של אי-התאמה או אי-שביעות רצון. איך מחזירים מוצר באלי אקספרס […]

  8. לא אספתי את החבילה כיון שהגיעה לדואר מרוחק ממקום מגורי והחבילה הוחזרה,
    פתחתי מחלוקת וסרבו לתת לי החזר, האם ניתן לקבל את ההחזר?

    1. תמונת פרופיל של דורון - סוקר מוצרים בכיר
      דורון – סוקר מוצרים בכיר

      היי סמדר,

      לא ניתן לקבל החזר על חבילה שלא הגיע אלייך וגם לא הגיע למוכר. לאחר חזרת החבילה למוכר יהיה ניתן לבקש החזר או משלוח חוזר.

      האחריות להגעת המשלוח למקום המגורים אחרי נקודת האיסוף באחריות המזמין. להבא, יש לפנות לחברת המשלוחים המקומית או דואר ישראל בנושא. למוכר באלי אקספרס אין כל אחריות כלפי אופן ביצוע המשלוח במדינת המזמין. מקווה שזה עוזר.

להגיב על עמי אוראללבטל